wtorek, 9 sierpnia 2011

Hydrangea arborescens Invincibelle Spirit

To drzewiasta hortensja, kuzynka Anabelle, nowość na naszym Polskim rynku. Oczywiście, gdy tylko ją wypatrzyłam, musiałam kupić bez względu na cenę.
Zakwita wcześnie, bo już w czerwcu i kwiaty utrzymują się aż do mrozów. W początkowej fazie kwitnienia jest pięknie wybarwiona na intensywny róż, potem w miarę rozkwitania kolor blednie.
Mam malutką sadzoneczkę i niewiele jeszcze mogę powiedzieć o tej odmianie. Bardzo odchorowała sadzenie do gruntu, bo w szkółce była podpędzana. Myślę, że w przyszłym roku już będzie pięknie zdobić ogród.







2 komentarze:

  1. Oglądałam wszystkie hortensje od mojej ostatniej wizyty u Ciebie u Ciebie i wiem już co zrobię. Hortensje ogrodowe przesadzę koło bloku w którym mieszkam. Rosną tutaj innym i kwitną , chyba są tu bardziej osłonięte od wiatrów i jest im między blokami cieplej. W ogródku natomiast będę kupowała i sadziła hortensje bukietowe i nie będę co roku się denerwowała, ze znowu nie mam kwiatków lub bardzo mało na ogrodowych. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. Hortensje bukietowe są niezawodne. Zakwitają nawet po srogich zimach, więc napewno będziesz cieszyła się co roku ich kwiatami.
    Życzę powodzenia w uprawie i również pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń