poniedziałek, 15 lipca 2013

Hydrangea paniculata 'Mustila'

To rzadko spotykana odmiana hortensji bukietowej, nie do zdobycia w kraju.
Ja mam młodziutki okaz, który kwitnie pierwszy raz, jak na razie jednym kwiatem. Może się on znacznie różnić od faktycznego wyglądu kwiatów tej odmiany i z tego co widziałam na zdjęciach w internecie , różni się.
Ma to być krzew dorastający do 160 cm, pokroju zwartego, prostego. 
Kwiatostany luźne, w kształcie stożka przebarwiające się na różowo.
Potrzeba co najmniej 2 lata, abym mogła coś więcej o niej napisać.



2 komentarze:

  1. Witam !
    Wspanialy blog.
    Ciesze sie ze tak wiele osob dzieli moja ''hortensjowa pasje'', mam probe, bardzo chcial bym zobaczyc zdjecia tegorocznej hortensji Bobo. Wlasnie zakupilem wlasna i jestem ciekaw jak wyglada juz kilkuletni okaz.

    Pozdrawiam
    Marek

    OdpowiedzUsuń
  2. 'Mustila' bardzo ładnie się zapowiada. Pierwszego kwiatostanu nie ma co oceniać. Wiadomo, że hortensje są zmienne, jak kobiety. :-)

    OdpowiedzUsuń