piątek, 13 stycznia 2012

Hortensja bukietowa Grandiflora

Autorką tekstu i zdjęć jest Bożena Babopielka
Zdjęcia hortensji pochodzą z Jej ogrodu.





Jest to duży krzew, o szybkim wzroście .
Dziesięcioletni okaz osiąga ponad dwa metry wysokości i tyle samo
szerokości, wiec potrzebuje trochę miejsca .Najlepiej rośnie na stanowisku półcienistym, ale w pełnym słońcu też sobie radzi.
Charakteryzuje się dużymi, stożkowatymi kwiatostanami dochodzącymi do trzydziestu centymetrów długości .
Kwiatostany złożone z kwiatów płonnych i płodnych są duże i ciężkie .
Początkowo białe z czasem różowieją .
I chociaż pędy Grandiflory są dosyć grube i sztywne, to nie są w stanie udźwignąć takiego ciężaru i przewieszają się.
Niektórym to przeszkadza, ale ja ją uwielbiam .
Pięknie pachnie nawet na znaczną odległość czuć jej zapach.
Wabi pszczoły i motyle.











5 komentarzy:

  1. Tak dużej i ślicznej hortensji jeszcze nie widziałam :-). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam hortensje. Niestety nie mam ogrodu, żeby je hodować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesienią zeszłego roku kupiłam moją pierwszą hortensję... podobno ma przeżyć zimy w naszych stronach. Trzymam za nią kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale krzaczor :)))) kiedy ja się takiej doczekam... aha... za 8 lat :))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Hortensja bardzo piękna i olbrzymią.
    Posadzilem w tym roku ale przy opisie az takich wymiarow nie miala. Teraz zastanawiam sie cxy ja szybko ni przesadzic w inne miejsce.

    OdpowiedzUsuń